01.11.2013
Muutoksia laskutusrytmiin etäluennan myötä

MUUTOKSIA LASKUTUSRYTMIIN ETÄLUETTAVIEN MITTARIEN MYÖTÄ

Yli 80 % Kuoreveden Sähkön asiakkaiden sähkömittareista on vaihdettu etäluettaviksi ja myös jäljellä olevat mittarit tullaan vaihtamaan. Mittarinvaihdon jälkeen asiakkaiden sähkölaskutus tapahtuu toteutuneen kulutuksen mukaan. Tästä syystä sähkölaskut eivät ole enää samansuuruisia vaan seuraavat todellista sähkön kulutusta. Talvisin sähkölaskut ovat sähkölämmittäjillä lämmityksestä johtuen selvästi suurempia kuin kesällä.

Laskutusrytmi
Laskutusrytmi muuttuu 1.12.2013 alkaen seuraavanlaiseksi:

sähkönkulutus > 15.000 kWh vuodessa:
laskutus joka kuukausi

sähkönkulutus 1.000 - 15.000 kWh vuodessa: laskutus joka toinen kuukausi
eräpäivät tammi-, maalis-, touko-, heinä-, syys- ja marraskuussa

sähkönkulutus < 1.000 kWh vuodessa:
laskutus joka neljäs kuukausi
eräpäivät tammi-, touko- ja syyskuussa

Kaikilla asiakkailla on halutessaan mahdollisuus saada lasku kerran kuukaudessa. Mikäli emme saa jonain kuukautena lukemia etäluennan avulla, laskutus tapahtuu arviona, mikä korjataan saatuamme lukemat (seuraavassa laskussa).

Laskun maksuaika ja eräpäivä
Laskulla on maksuaikaa kaksi viikkoa ja laskun eräpäivänä käytetään yleensä kuukauden 20.–23. päivää. Tämä koskee kaikkia asiakkaitamme.

Maksutapavaihtoehdot
• E-lasku on sähköinen lasku, jonka saat paperilaskun sijaan verkkopankkiisi. E-lasku on helppo, turvallinen ja ympäristöystävällinen vaihtoehto maksaa laskut. E-lasku on ulko¬näöltään aivan kuten paperilasku. Laskun viite- ja tilinumerot ovat laskulla valmiina, joten niitä ei tarvitse näppäillä. Voit maksaa laskun ajasta ja paikasta riippumatta, tarvitset vain verkkopankkiyhteyden. Voit tehdä e-laskusopimuksen verkkopankissasi. Ohjeita ja lisätietoja e-laskun käyttöönotosta saat omasta pankistasi

•Perinteinen paperilasku

Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme, p. 03 5320 121 tai asiakaspalvelu@kuorevedensahko.fi.