24.02.2014
Varo harhaanjohtavaa puhelinmyyntiä!

Kuoreveden Sähkö haluaa varoittaa asiakkaitaan puhelimitse tapahtuvasta harhaanjohtavasta sähkösopimusten kaupittelusta. Suosittelemme, että puhelimessa ei solmita sähkösopimusta.

Viime aikoina puhelinmyyjät ovat tarjonneet porkkanana mahdollisille asiakkaille mm. kuukaudeksi ilmaista sähköenergiaa unohtaen kuitenkin mainita, että siirtomaksut on edelleen maksettava. Lisäksi puhelinmyyjät ovat väittäneet toimivansa yhteistyössä paikallisten energiayhtiöiden kanssa, vaikka todellisuudessa Kuoreveden Sähköllä ei ole mitään tekemistä puhelinkauppiaiden kanssa.

Sähkösopimuksia on kaupiteltu erityisesti ikääntyneille, pienissä asunnoissa asuville asiakkaille. Sopimus syntyy pelkän puhelinkeskustelun perusteella eikä allekirjoituksia tarvita. Sopimuksen teon jälkeen sitä on lähes mahdoton irtisanoa, vaikka kyseessä olisikin toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Asiakkaalla on etämyynnissä kahden viikon aika perua tehty kauppa, mutta mikäli tämä aika on kulunut, ei ole enää mitään tehtävissä.

Sähkön puhelinmyynnille on asetettu tiettyjä sääntöjä: asiakaspuhelut tulee nauhoittaa ja asiakkaalle on annettava tarvittaessa mahdollisuus kuunnella äänitys. Myyjän on oltava selkeä ja kerrottava asiakkaalle todelliset hintatiedot ja se, että puhelimessa sovittu suullinen sopimus on pitävä.

Harhaanjohtavaa puhelinmyyntiä on esiintynyt valtakunnallisesti ja myös Kuoreveden Sähkön asiakkaita on lähestytty. Jos kanssasi on tehty aiheeton sähkösopimus, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme p. 03 5320 121.